Geçen yıl temmuz ayında Brüksel fabrikasında talebin azalması sebebiyle yeniden yapılanma sürecine girileceği açıklanmıştı. Volkswagen Grubu’nun yeni model tahsis etmemesi, tesisin kapatılmasına zemin hazırladı. 3 bin çalışanın görev yaptığı fabrika, kapanma kararıyla büyük bir huzursuzluk yarattı.

İŞÇİLERİN DİRENİŞİ VE ŞİRKETİN YAKLAŞIMI

Kapanma sürecine tepki gösteren çalışanlar, üretilmiş araçların anahtarlarını alarak seslerini duyurmaya çalıştı. Audi, fabrikaya yeni yatırımcı bulmak için görüşmeler gerçekleştirdi ancak 20’den fazla toplantıya rağmen uygun bir alıcıyla anlaşma sağlanamadı. İşçilerle yapılan görüşmeler sonucunda, kıdem tazminatları ve hizmet sürelerine göre ek ödemeler yapılmasına karar verildi.

1949 yılında üretime başlayan Brüksel tesisi, önce Volkswagen modellerini üretirken 2004’ten itibaren Audi modellerine geçiş yaptı. 2018’den bu yana ise burada Audi e-Tron modelleri üretiliyordu. 54 hektarlık alana yayılan tesisin geleceği belirsizliğini koruyor. Daha önce de Belçika’da Renault, Opel ve Ford fabrikalarının kapanması, sektörde büyük değişimlere yol açmıştı.

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE KÜRESEL DÖNÜŞÜM

Audi’nin Brüksel fabrikasını kapatma kararı, küresel otomotiv sektöründeki dönüşümün bir yansıması olarak değerlendiriliyor. Elektrikli araç pazarındaki rekabetin artması ve maliyet optimizasyonu, üretim süreçlerinin farklı ülkelere kaydırılmasına neden oluyor.

BELÇİKA OTOMOTİV SANAYİSİ ZORDA

Brüksel fabrikasının kapanması, Belçika otomotiv endüstrisi için ciddi bir darbe olarak yorumlanıyor. Daha önce yaşanan fabrika kapanmalarıyla birlikte sektördeki belirsizlik giderek artıyor. Audi’nin bu hamlesi, ülkedeki otomobil üretiminin geleceği konusunda yeni endişelere yol açıyor. -Haber Merkezi 

Kaynak: Haber Merkezi