Aracılık sözleşmelerinde, tüketicilerin cayma hakları keyfi olarak uzatılamayacak. Satıcılara cezai şart uygulanmadan önce, onlardan açıklama istenmesi zorunlu olacak. Satıcılar, aracılık sözleşmesi süresince ve sonrasında verilere kolayca erişebilecek.
Kullanılmış elektronik ürünlerin yenilenerek tekrar satılması, israfı önlemek amacıyla teşvik edilecek. Bu amaçla, elektronik ticaret platformlarının reklam ve indirim harcamalarının bir kısmı, bütçe dışı tutulacak.
Büyük elektronik ticaret platformlarının, rekabeti bozucu indirimler yapmasının önüne geçilecek. Afet dönemlerinde veya toplumsal fayda amacıyla yapılan indirimler, özel olarak değerlendirilecek. Elektronik ticaret platformları, yurt dışı satışlara ilişkin bilgileri yetkili kurumlarla paylaşmakla yükümlü olacak. -Haber Merkezi