Sağlık Bakanlığı’nın 2026 yılı ilk atama kurasında diş hekimi kadrolarına yönelik yoğun başvuru dikkat çekti. 521 kişilik kadroya yaklaşık 17 bin adayın başvurması, kamu sağlık istihdamında rekabetin seviyesini bir kez daha ortaya koydu.
17 Bin Aday 521 Kadro İçin Yarıştı
2026 yılı İlk Defa ve Yeniden Atama Kurası kapsamında açılan 521 diş hekimi kadrosuna toplam 17 bin 6 başvuru yapıldı. Başvurular, Sağlık Bakanlığı’nın Entegre Kurumsal İşlem Platformu (EKİP) üzerinden alındı.
Yoğun başvuru, özellikle diş hekimliği alanında kamuda görev almak isteyen aday sayısındaki artışı gözler önüne serdi.
İkinci Dönem Kurada Kadro Yok
Haziran ayında yayımlanan ikinci dönem atama ilanında diş hekimi ve eczacı kadrolarına yer verilmemesi, adaylar arasında soru işaretlerine neden oldu. Ancak Sağlık Bakanlığı, söz konusu branşlara yönelik alımların planlandığını açıkladı.
Ekim Ayında Üçüncü Kura
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre diş hekimi ve eczacı kadroları, Ekim 2026’da gerçekleştirilecek üçüncü dönem atama kurasında yeniden ilana çıkacak. Böylece bu branşlardaki adaylar için yeni başvuru süreci açılmış olacak.
Başvuru ve Kura Takvimi
2026 yılı ikinci dönem kura sürecine ilişkin takvim de netleşti. Buna göre:
Başvuru sonuçları: 20 Temmuz 2026
İtiraz süreci: 20-21 Temmuz 2026
İtiraz sonuçları: 23 Temmuz 2026
Kura çekimine ilişkin detayların ise sonuç sürecinin ardından duyurulması bekleniyor.
Üç Kura Sistemi Devrede
Sağlık Bakanlığı bu yıl atama sürecini üç ayrı döneme yayarak planlamayı değiştirdi. İlk kurada uzman ve tabip kadroları yer alırken, ikinci kurada yalnızca hekim alımları yapıldı. Diş hekimi ve eczacı kadrolarının ise üçüncü kuraya bırakıldığı bildirildi.
Hak Kaybı Olmayacak
Yetkililer, eczacı ve diş hekimi adaylarının hak kaybı yaşamayacağını belirtti. Uygulanan puanlı kura sistemi kapsamında adayların avantajlarının korunduğu ve Ekim ayındaki kurada tüm açık kadroların yeniden değerlendirileceği ifade edildi.





