Alanya’da Dim Çayı Sulama Hattı’nda yaşanan arızalar nedeniyle başlatılan çelik boru değişim çalışmalarının tamamlanan bölümünde bağlantıların yapılmasının ardından hatta yeniden su verildi. Bir süredir sulama suyuna ulaşamayan üreticiler, sistemin devreye alınmasıyla birlikte bahçelerini sulamaya başladı. Alanya Ziraat Odası Başkanı Tahir Göktepe, çelik boru montajı ve bağlantı çalışmalarının ardından suyun yeniden verilmeye başlandığını belirterek, “Borudan su akmaya başladı. Kestel bölgesinde üreticimiz bahçesini sulamaya başladı. Sulama sisteminin yeniden devreye alınmasıyla birlikte çiftçilerimiz rahat bir nefes aldı. 17 mahallede yaklaşık 50 bin dekar tarım arazisi yeniden suya kavuşmuş oldu” dedi.

‘ÜRETİCİLERİMİZ SABIR GÖSTERDİ’

Çalışmaların tamamlanmasının üreticiler açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Göktepe, zorunlu kesintinin sona erdiğini söyledi. Göktepe, “Çelik boru değişimi nedeniyle yaşanan zorunlu kesinti sona erdi. Su verildi, borular dolmaya başladı. Suyun yeniden verilmesiyle birlikte üreticilerimiz yeniden sulama yapabilecek” diye konuştu. Süreçte emeği geçenlere teşekkür eden Göktepe, “AK Parti Alanya İlçe Başkanı Mehmet Şarani Tavlı’ya, Kestel Muhtarımız başta olmak üzere mahalle muhtarlarımıza ve en önemlisi sabır ve anlayış göstererek bekleyen üreticilerimize şükranlarımızı sunuyoruz” ifadelerini kullandı.

Muhabir: Alkın BİRİCİK