Fenerbahçe kalecisi Ederson’un derbideki davranışları sonrası ağır ceza ihtimali gündeme geldi. Hakem raporuna yansıyan ifadeler disiplin sürecini başlattı.
Trendyol Süper Lig’in 31. haftasında oynanan Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde kırmızı kart gören Ederson, maçın en çok konuşulan isimlerinden biri oldu. Mücadele sırasında hakem Yasin Kol ile yaşadığı diyalog ve sonrasındaki hareketleri raporlara geçti.
Hakem Yasin Kol’un Türkiye Futbol Federasyonu’na sunduğu raporda, Ederson’un ihraç sonrası sahadan çıkmakta direndiği ve hakeme yönelik hakaret içerikli ifadeler kullandığı belirtildi.
Rapora göre oyuncunun aynı ifadeyi iki kez tekrar ettiği kaydedildi.
DİSİPLİN TALİMATI 3-7 MAÇ
Futbol Disiplin Talimatı’nın 41. maddesi kapsamında değerlendirilen eylem, müsabaka görevlisine yönelik olması nedeniyle 3 ila 7 maç arasında ceza öngörüyor.

Ayrıca Ederson’un oyundan çıktıktan sonra VAR monitörüne müdahalesi ve stat koridorunda zarar verdiği iddia edilen ekipmanlar da ayrı bir disiplin maddesi kapsamında inceleniyor.
TOPLAM CEZA 5 MAÇ OLABİLİR
Sportmenliğe aykırı hareket kapsamında verilebilecek 1 ila 3 maçlık ek ceza ve kırmızı kartın otomatik yaptırımıyla birlikte toplam cezanın en az 5 maça ulaşması bekleniyor.
Bu durum, Fenerbahçe’nin lig planlamasını doğrudan etkileyebilir.






