Palandöken, eski ve çürümeye yüz tutmuş araçların görüntü kirliliği, trafik kazaları ve egzoz emisyonları gibi birçok soruna yol açtığını belirtti. Bu araçların ekonomiye kazandırılması için teşviklerin şart olduğunu savundu. Hurda teşvikinin faydaları, Eski araçların trafikten çekilmesi, Trafik kazalarının azalması, Çevre kirliliğinin önlenmesi, Akaryakıt tasarrufu, Milli servetin korunması, Hurda ithalatının azalması. Palandöken, 2019 yılında 15 bin TL olan hurda teşviki miktarının enflasyon şartları göz önünde bulundurularak güncellenmesi gerektiğini söyledi. Türkiye’de kara yollarında yaklaşık 26 milyon araç bulunduğunu ve bunların çoğunun 15 yaş ve üzeri olduğunu belirten Palandöken, bu araçların çevreye ve insan sağlığına büyük zarar verdiğini ifade etti. Palandöken, tüm dünyanın hibrit ve elektrikli araçlara yöneldiği bir dönemde Türkiye’nin de bu değişime ayak uydurması gerektiğini vurguladı. Hurda teşvikinin bu dönüşümü hızlandıracağını savundu. -Haber Merkezi