Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, her şey dahil sistemde kuralların yeniden belirlenmesi ve gerekirse yasal düzenlemelerin yapılması gerektiğini söyledi. Saatçioğlu, turizmde sürdürülebilirlik için “her şey dahil” uygulamasında enerji verimliliği ve atık yönetimi konularında yeni stratejilerin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Sürdürülebilir bir turizm için her şey dahil sisteminin gözden geçirilmesi gerektiğini belirten Saatçioğlu, “Türkiye olarak bu sistemi sürekli geliştiren otellere sahibiz. Fakat otel işletmecileri olarak her şey dahil sistemini yurt içinde ve yurt dışında pazarlarken, bu konseptteki içerik ve kurallar ile sürdürülebilirlik konusunu göz önünde bulundurarak, ortak bir strateji belirleme ve düzenleme vakti gelmiştir.” dedi.
İSRAFA YOL AÇIYOR
Farklı ülkelerden gelen misafirlerin yeme-içme alışkanlıklarının çeşitli olduğunu ve bunun her şey dahil sisteminde israfa yol açtığını ifade eden Saatçioğlu, “Misafirlerin masada bıraktıkları ve çöpe atılan yiyecek ve içecekler sürdürülebilirlik ile ters düşmektedir. Otelciler olarak, her şey dahil konseptinin kurallarını gözden geçirip yeniden belirlemezsek, ilerleyen yıllarda bilinçli toplumlarda ve Avrupa ülkelerinde bu konseptte yerimizi korumakta zorlanabiliriz.” diye konuştu.
Türkiye’de kişi başı yıllık 93 kg işlenmiş gıdanın çöpe atıldığını ve bunun 7,7 milyon ton işlenmiş gıdaya tekabül ettiğini belirten Saatçioğlu, “Maalesef Türkiye, dünyada en çok yemek israfı yapan ülkeler arasında yer alıyor. Bu konuda hem özel hayatımızda hem de iş hayatımızda daha bilinçli olmamız gerekiyor.” dedi.
HEDEFLERDEN BİRİ DE SIFIR ATIK
Hedeflerinden birinin de otel personelinin kullandığı yemekhanelerde sıfır atığa yakın tüketim sağlamak olduğunu anlatan Saatçioğlu, “Yaptığımız araştırmalara göre, personel yemekhanelerinde kişi başı ortalama 60-70 gram işlenmiş gıda çöpe atılıyor. Bu, 400 personeli olan bir otelde ayda 800 kg işlenmiş gıdaya tekabül ediyor. Maddi boyutuna baktığımızda ise ayda yaklaşık 50 bin TL çöpe atıyoruz. Otel işletmecilerinin net ve açık bir şekilde, her şey dahil sisteminde kuralların belirlenmesi ve gerekirse yasal düzenlemelerin getirilmesi zamanı gelmiştir. Pazarlama stratejilerimizi de gözden geçirmeliyiz.” şeklinde konuştu. -Haber Merkezi