Bilirkişi heyeti, kazanın en önemli nedenlerinden birinin teleferik kabininin halatlar üzerinde ilerlemesini sağlayan makaraların değişmesi gerektiği halde değiştirilmemiş olması olduğunu belirledi. Ayrıca, devrilen direğin birleşim yerindeki vidaların da kontrol edilmesi gerekiyordu. Fakat bu kontrole dair herhangi bir rapor bulunmaması dikkat çekiyor.
Kazanın Mekanizması
Kaza sırasında teleferik kabini halat üzerinde giderken yıpranmış makara kırıldı. Bu sırada halat sıyırdı. Sıkışan kabin aniden durunca sallanmaya başladı ve direğe çarptı. Çarpma sırasında kabinin altı parçalandı. Çarpmanın şiddeti sadece kabine değil, direğe de zarar verdi. Birleşim yerlerindeki vidalar koptu ve direk devrildi.
Bakım Eksikliği ve İtiraflar
Bilirkişi heyeti, raporunda direk civatalarının kontrolünün yapıldığına, vidaların aşınmaya uğrayıp uğramadığına dair talimat formlarının bulunmadığının da altını çizdi.
Tutuklu şüpheli teleferik operatörü Serkan Yellice ilk ifadesinde direk makara lastikleri, rulmanlar ve burçların değişiminin yapılmadığını itiraf etti. Teleferiğin bu şartlarda çalışmasına ise teleferik işletmesinden sorumlu şirketin başkan yardımcısı Ahmet Buğra Samsunlu’nun bizzat onay verdiğini öne sürdü. Yellice, bu süreçte yerel seçim ve ardından da bayram tatili girdiği için bakımların yapılamadığını iddia etti. -Haber Merkezi