Vergi ve sosyal güvenlik prim borçlarına yönelik yeni düzenleme kapsamında SGK borçlarının yapılandırılmasında önemli değişiklikler hayata geçirildi. Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) olan prim borçlarının tecil ve taksitlendirilmesine ilişkin yeni uygulama, vatandaşlar ve işverenler tarafından yakından takip ediliyor.
Yeni düzenleme ile birlikte borçların daha uzun vadede ödenebilmesine imkân sağlanırken, faiz oranlarında da aşağı yönlü güncelleme yapıldı. Uygulamanın özellikle borç yükü altında bulunan esnaf, işveren ve Bağ-Kur’lulara rahatlama sağlaması bekleniyor.
Taksit Süresi 72 Aya Çıktı
Düzenlemeye göre SGK prim borçlarının tecilinde uygulanabilecek azami taksit süresi 36 aydan 72 aya yükseltildi. Böylece borçların 6 yıla kadar vadeyle ödenebilmesinin önü açıldı.
Sigorta primleri, işsizlik sigortası primleri ve belirli idari para cezaları da yapılandırma kapsamına dahil edildi.
Faiz Oranı Yüzde 29’a Düştü
Yeni uygulama kapsamında gecikme faizi oranı yüzde 39’dan yüzde 29’a indirildi. Bu düzenleme ile birlikte borçların daha düşük maliyetle yeniden yapılandırılması mümkün hale geldi.
Yetkililer, düzenlemenin bir “af” niteliği taşımadığını, yalnızca ödeme kolaylığı ve vade genişlemesi sağladığını vurguluyor.
Kimler Yararlanabilecek?
Yapılandırma düzenlemesinden;
4/A kapsamında işçi çalıştıran işverenler
4/B (Bağ-Kur) sigortalıları
SGK prim borcu bulunan bireyler
İdari para cezası borcu olan yükümlüler
faydalanabilecek.
31 Ağustos 2026 tarihine kadar kesinleşen borçlar da kapsama dahil edilebilecek.
Başvurular Dijital Üzerinden
Başvuruların Gelir İdaresi Başkanlığı, Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet sistemi üzerinden yapılabileceği belirtildi. Mevcut yapılandırma içinde olan borçlular da yeni düzenlemeden yararlanabilecek.




