Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında dolandırıcılık ve sahtecilik risklerini azaltmak amacıyla devreye alınması planlanan “güvenli ödeme sistemi”nin zorunlu uygulama tarihini erteledi. Buna göre sistemin 1 Temmuz 2026 yerine 1 Ekim 2026 tarihinde yürürlüğe gireceği açıklandı.
Sistem 1 Ekim’e ertelendi
Bakanlıktan yapılan açıklamada, uygulamanın Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve ilgili paydaşlarla yürütülen teknik çalışmalar nedeniyle ertelendiği belirtildi. Sistem, alıcı ve satıcı arasında para transferinin daha güvenli şekilde gerçekleşmesini hedefliyor.
Amaç: Dolandırıcılık ve kayıt dışılığı önlemek
Yeni düzenlemeyle birlikte taşınmaz satışlarında ödeme işlemlerinin güvenli bir platform üzerinden yapılması zorunlu hale gelecek. Böylece hem dolandırıcılık riskinin azaltılması hem de kayıt dışı işlemlerin önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Sistemin, mülkiyet devri ile satış bedelinin eş zamanlı olarak gerçekleşmesini sağlayacak şekilde tasarlandığı ifade edildi.
Teknik çalışmalar sürüyor
Bakanlık açıklamasında, sistemin eksiksiz şekilde devreye alınabilmesi için teknik entegrasyon çalışmalarının devam ettiği vurgulandı. Sürecin tamamlanmasının ardından uygulama 1 Ekim 2026 itibarıyla zorunlu olacak.





