Duruşma sonrası açıklama yapan Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mehmet Ali Alkan, Martı TAG’ın haksız kazanç sağladığını ve taksici esnafına zarar verdiğini söyledi. Alkan, Martı TAG’ın 8 bin sürücüye ekmek verdiğini ve komisyon almadan ulusal kanallara reklam verdiğini iddia etti. Alkan, “Antalya’da 8 bin TAG sürücüsünü kim denetliyor? Taşımacı esnafı olarak ciromuz 3’te bire düşmüş durumda” dedi. Martı avukatlarının, İstanbul’da açılmış bir davayla dosyaların birleştirilmesi talebinde bulunduğunu belirten Alkan, “Antalya, Antalya il sınırları içerisinde taşıma yetkisindedir. İstanbul, İstanbul yetkisindedir. O dava ayrıdır, bu dava ayrıdır. İnşallah davamız birleştirilmez. Esnafımızın hak ve hukukunu koruyacak bir kararla sonuçlanır diye düşünüyorum” dedi. Dava sonuçlanana kadar taksici esnafının mağduriyetinin devam edeceğini belirten Alkan, “Bu davadan bir sonuç çıkana kadar esnafımız mağdur olmaya devam edecek. Yetkililerden bu konuda bir çözüm bekliyoruz” dedi.
‘BABASININ HAYRINA MI TAŞIMA YAPIYOR?’
Alkan, “Ücretle, parayla yapılan bir taşımacılık olduğu iddiamızı yineledik. Evrakımızı sunduk. Arkadaşlar ‘Para almadık’ diyor. Tamam, bunu kabul edelim. İstanbul merkezli bir şirketin Antalya’daki vatandaşa ne gibi bir faydası var, babasının hayrına mı taşıma yaptırıyor. Kendisi tweet atıyor. ‘8 bin TAG sürücüsü, 90 bin kullanıcı var’ diyor. 8 bin TAG sürücüsü nereden geldi? Benim Antalya merkezde 3 bin 750 taksim var. İlçelerle beraber 6 bin 615 taksim var. Kendisi 8 bin TAG sürücüsü olduğunu iddia ediyor. 8 bin kişiye ekmek verdiğini söylüyor. Bu para nereden kazanılıyor? Bu para alınıyor ki komisyon almadan, ulusal kanallara reklamlar veriyor. Ulusal kanallara çıkıp, programlar yapıyor. Konserler düzenliyor. Scooter’da ilk binişte 500 TL ücretsiz diye uygulamalar yapıyor. Şirket para kazanmasa, babasının hayrına bu işi yapacak hali yok. Tabii ki komisyon alıyor. Komisyon aldığı zaten malum. Biz de bunu biliyoruz. İstanbul’daki davayla birleştirmeyi düşünüyorlar. Antalya, Antalya il sınırları içerisinde taşıma yetkisindedir. İstanbul, İstanbul yetkisindedir. O dava ayrıdır, bu dava ayrıdır. İnşallah davamız birleştirilmez. Esnafımızın hak ve hukukunu koruyacak bir kararla sonuçlanır diye düşünüyorum” dedi.
CİROLARI DÜŞTÜ
Antalya merkezde 3 bin 750 taksi ayrıca 8 bin Martı TAG sürücüsü olduğunu belirten Alkan, “Şu an bu iş 12 bin kişiyle yapılıyor. Geçen yıl bu zamanlar yaptığımız günlük cironun yüzde 50’sini bulamıyoruz. Çünkü kimin eli kimin cebinde belli değil. Kimin TAG sürücüsü olduğu belli değil. TAG’da kilometre başına 17 lira, takside 25 lira. Biraz daha az olduğu için bunu kullanıyorlar ama bunu kullananların hiçbir can güvenlikleri, hiçbir mal güvenlikleri yok. Çünkü ne olduğunu bilmiyoruz. Hiç tanımadığın bir adamın arabasına biniyorsun. Plakasını bilmiyorsun. Ama taksiyi kullanan insanlar daha güvenli, daha rahat hizmet alır. Plakamız, durağımız belli. Güzergahımız belli. Yerimiz belli, yurdumuz belli. Araçlarımıza binen vatandaşlara yanlış yapma lüksümüz yok. Yaparsak da zaten bunun cezasını veririz. Antalya’da 8 bin TAG sürücüsünü kim denetliyor? Taşımacı esnafı olarak 3’te bire düşmüşüz. Bu da demek oluyor ki ciromuz yüzde 50 değili, 3’te bire düşmüş durumda” diye konuştu. -Haber Merkezi