TRT Haber’de yer alan haberde, İddianameye göre, tutuklu sanıklardan biri olan dönemin ANET Genel Müdürü ve Kepez Belediye Başkanı Mesut Kocagöz’ün de aralarında bulunduğu 7 sanık asli, 5 sanık ise tali kusurlu bulundu. Savcı, bakım tarihi döneminde yetki devrinin gerçekleşmiş olmasının sorumluluğu ortadan kaldırmadığına kanaat getirerek Kocagöz’ü de asli kusurlu buldu.
İhmaller Zinciri ve İşleyişteki Eksiklikler Gözler Önüne Serildi
İddianamede, kazanın temel nedeninin ihmaller zinciri ve işleyişteki eksiklikler olduğu belirtildi. Bunlardan bazıları şunlardır:
Devrilen direği tutan cıvataların sıkı olmadığı, elle bile çevrilerek açılabildiği tespit edildi. Cıvatalarda korozyon olduğu da görüldü. Yıkılan direğin üzerinde takılı bulunan makara sisteminin iç kısmının yıpranmış olduğu belirlendi. Yüklenici firma olan Mega Tower AŞ’nin bakım onarım ve teknikten sorumlu 3 kişinin ustalık ve yetkinlik belgelerinin olmamasına rağmen çalıştırıldığı ortaya çıktı. Mekanik bakım görevlisi Orhan Karaoğlan’ın asıl mesleğinin garsonluk olduğu, diğer bir bakım görevlisinin de lise mezunu olup bakım konusunda herhangi bir eğitimi olmadığı ve işi usta-çırak ilişkisiyle öğrendiği belirlendi. Üst istasyon otomasyon sorumlusu Suphi Kaplan’ın da konuyla ilgili eğitimi ve belgesi olmadığı tespit edildi. Kazadan önce yolcular tarafından sistemdeki bir aksaklık yetkililere bildirilmesine rağmen, sistem durdurulduktan sonra herhangi bir işlem yapılmadan kısa süre sonra tekrar çalıştırıldı ve kabinler şiddetli bir şekilde sallanarak kaza meydana geldi.
Makaralarla İlgili Çelişkiler
Savcılık iddianamesinde, bakımlarla ilgili en dikkat çekici çelişki makaraların bakım faturalarında yer aldı. Toplam hat boyunca 196 makara bulunurken, bu makaraların 42’sinin her bakımda değiştiği bakım fişlerinde yazıyordu. Fakat 196 makarın da tornalanarak yerine takıldığı belirtiliyordu. Yeni takılan makaraların neden tornalandığı ile ilgili bir not da yer almıyordu. Savcı bu durumu şüpheli buldu.
Mega Tower Firması Yetkilisi Alkollüydü
Mega Tower firmasının amiri Serkan Yellice’nin olaydan hemen önce alkol aldığı ve bakımın en az 60 gün sürmesi gerektiğini şirkete bildirmesine rağmen 14 günde tamamlandığı da iddianamede yer aldı. Antalya teleferik kazasıyla ilgili iddianame, kazanın ihmaller zinciri ve işleyişteki eksiklikler sonucu meydana geldiğini ortaya koyuyor. 12 sanığa 27 yıla kadar hapis cezası istenmesi, bu trajik kazanın sorumlularının adalete teslim edilmesi için önemli bir adım olarak görülüyor. -Haber Merkezi