Travel Data + Analytics’in (TDA) verilerine göre, Almanya’da şu anda en fazla satılan ikinci destinasyon Türkiye. İspanya ve Portekiz satışları %22, BAE ise %25 artarken, Türkiye satışları %45 artış gösterdi. Uğur, “Çok iyi bir sezon yaşayacağız gibi görünüyor. Bu aynı zamanda Bentour’un tarihindeki en iyi sezon olacak. İspanya satışları bir nebze düşük ama hem Türkiye hem de Yunanistan çok ciddi rezervasyon alıyor.” dedi.
Almanya’da Türkiye’ye Dönük İlgi Artıyor
Uğur, Almanya’da değişen politik-ekonomik konjonktür nedeniyle Türkiye tatiline sıcak bakmayan kesimlerin de Türkiye’ye rezervasyon yapmaya başladığını belirtti. Uğur, “Öte yandan, bütün dünya artık çok pahalı olduğu için Türkiye yine de nispeten uygun fiyatlı. Türkiye talebinin yüksek olmasının bir nedeni de Almanya-Türkiye arasındaki geniş uçuş ağı. Almanya’daki en küçük havalimanlarında bile Türkiye’ye uçuş var.” dedi.
Bentour’un Kümülatif Satışları %50 Arttı
Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş-Rosati ise, başta Türkiye olmak üzere, hemen tüm destinasyonlara dönük satışların iyi gittiğinin altını çizdi. Bentour’un kümülatif satışlarının geçen yıla kıyasla %50 arttığını açıklayan Rosati, son dört haftadaki artış oranının ise %81’e ulaştığını ifade etti.
Türkiye’de En Çok Satılan Destinasyonlar
Bentour’un satışlarında en çok hangi destinasyonların öne çıktığına ilişkin de bilgi veren Rosati “Türkiye’de bir numara elbette Antalya. Onu İzmir, Bodrum, Dalaman, İstanbul ve Kapadokya takip ediyor. Ülke sıralaması ise Türkiye, İspanya, Yunanistan, Mısır ve Kıbrıs şeklinde.” dedi. -Haber Merkezi