1955 yılında kurulan Türk Otomotiv Endüstrileri A.Ş., İstanbul, Bursa, Kocaeli, Ankara, Eskişehir ve Konya gibi önemli sanayi şehirlerinde üretim yaptı. 1960 yılında lisans anlaşmasının iptali sonrası Türk Otomotiv Endüstrileri A.Ş. ismiyle üretime devam etti. 1962 yılında OYAK tarafından yüzde 93,5 hissesi satın alındı ve 1983 yılında Ziraat Bankası’na devredildi. 1963-1993 yılları arasında toplam 54.496 adet motorlu taşıt üreterek Türkiye’nin kamyon üretiminde önemli bir rol oynadı. Son yıllarda artan ekonomik zorluklar ve mali sıkıntılar, Türk Otomotiv Endüstrileri A.Ş.’nin faaliyetlerini olumsuz etkiledi. Şirket, üretim kapasitesini düşürmek ve borçlarını yeniden yapılandırmak için çeşitli girişimlerde bulunsa da bu girişimler yeterli olmadı. Nihayetinde, artan mali yük ve borçluluk nedeniyle şirket iflasını ilan etmek zorunda kaldı. Türk Otomotiv Endüstrileri A.Ş.’nin iflası, Türkiye’nin köklü bir sanayi kuruluşunun kaybedilmesi anlamına geliyor. Bu durum, Türk otomotiv sektöründe önemli bir kayıp olarak değerlendiriliyor ve sektörün geleceği konusunda endişeleri artırıyor. Şirketin iflası, sadece çalışanlar için değil, Türkiye ekonomisi için de bir darbe olarak nitelendiriliyor. -Haber Merkezi