Önemli bir stratejik değişimde WhatsApp, platformunda reklam özelliklerinin sunulduğunu duyurdu ve bu, uzun süredir devam eden reklamsız duruşundan bir sapma anlamına geliyor, haber ajansı AFP bildirdi. Meta'ya ait mesajlaşma hizmeti, her gün 1,5 milyardan fazla kişi tarafından kullanılan Kanallar ve Durum'u barındıran bir bölüm olan Güncellemeler sekmesinde yeni para kazanma araçları sunmaya başlayacak.

Değişiklikler, iki milyardan fazla aylık aktif kullanıcıdan oluşan geniş kullanıcı tabanından yararlanma yönündeki artan baskılar arasında WhatsApp'ın gelir elde etmek için şimdiye kadarki en iddialı girişimini temsil ediyor. 2014'te Meta tarafından satın alınmasından bu yana WhatsApp, Facebook ve Instagram gibi kardeş platformların aksine, geleneksel reklam formatlarından büyük ölçüde uzak durdu.

WhatsApp yaptığı açıklamada, "Yıllarca özel görüşmeleri koruyan bir model geliştirdik ve Güncellemeler sekmesinin bu yeni özellikler için doğru ortamı sunduğuna ancak bu vaadi tehlikeye atmadığına inanıyoruz." ifadelerini kullandı.
Tanıtılan para kazanma araçları arasında Kanallar için isteğe bağlı ücretli abonelikler, Keşif bölümünde tanıtılan Kanallar ve WhatsApp'ın Instagram Hikayeleri'ne cevabı olan Durum özelliğine yerleştirilmiş reklamlar yer alıyor.

Sektör uzmanları, eşsiz küresel erişimi ve etkileşim seviyeleri göz önüne alındığında, Meta'nın WhatsApp'ı daha agresif bir şekilde paraya dönüştürme planları hakkında uzun zamandır spekülasyon yapıyorlardı. Belirli bir zaman çizelgesi verilmemiş olsa da şirket, lansmanın önümüzdeki aylarda kademeli olarak gerçekleşeceğini doğruladı.