Alanya özelinde baktığımızda ürün çeşitlendirme çabaları olumlu
Ancak bence ilk başta yapılması gereken şehrin sokaklarının, caddelerinin daha yaşanılabilir hatta yürünebilir hale getirilmesi
Belki konaklama tesislerimiz nispeten kabul edilebilir
Belki deniz-kum-güneş üçlümüze destek ürünler çıkarabiliriz
Ancak unutmayalım yeni hedeflediğimiz misafir kitlesi de otelinden çıkınca yaşanabilir bir şehir ister
Hedefimiz marka şehir ancak markaların marka değerini korumakla ilgili kafamız karışık sanki
Hedefimiz misafir profilini değiştirmek ancak alım gücü yüksek misafiri ağırlamak için caddelerimiz, sokaklarımız, plajlarımız, hizmet sektörümüz ne kadar hazır
Ve dahası bunlara hizmet sunacak bizler ne kadar hazırız
Şehrin karmaşıklığını, yarım kalan inşaatların yarattığı görüntü kirliliğini gidermekte zorlandığımız gibi son yıllarda yaşanan ekonomik sıkıntılar ve belki de isteksiz yaklaşımlar şehir içi konaklama tesislerinin kendini yenilemesinin önündeki en büyük engel
İskelemizi bile çekim merkezi haline getiremiyoruz
Bundan sonraki yıllarda nispeten ekonomik durumu iyi olan misafirin şehir dışındaki büyük otellere kayması muhtemel
Bunun işaretlerini şehir merkezine olan talebin geriye doğru bir ivme kazanmış olması ile almaya başladık
Belki kaldıkları süre zarfında bir kez merkezi ziyarete gelirler ???
Evet Marka şehir olmak istiyoruz
Ancak istemek yetmiyor
Dükkanların önlerine araç parkını önlemek için yola sandalye atıp oturmaların azımsanmayacak kadar olduğu Alanya’dan bahsediyoruz
Topyekün bir seferberlik lazım
Hepimizi önemli görevler düşüyor…